Hej bloggen...

Oj, skäms över att jag inte skrivit på så länge! Men med praktiken och vara gympatränare så har det inte blivit mycket tid (och ork) över för bloggen!
Dock hittade jag en sjukt kul lista hos Madde om blogginlägg, så då kände jag att jag fick tillbaka lusten igen!

Här är de 30 olika kategorierna!

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek 
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Så idag blir det att presentera mig själv:


Jag heter Alexandra, är 23 år gammal och pluggar till lärare för tidigare åldrar med inriktning mot svenska och språk- och lekutveckling.  Jag bor med världens absolut bästa Andreas som står ut med mig vad jag än hittar på och det är jag så sjukt glad för. Utan honom så skulle jag inte vara den jag är idag, that's a fact. Vi bor i en sjuk mysig trea i Hosjö som ligger 7 km från Faluns centrum. I tre år har vi bott här nu och vi trivs riktigt bra, lägenheten är underbar! Jag har fått ett intresse för heminredning på sista tiden, men tyvärr räcker inte pengarna till hela tiden. Drömma får man göra istället och längta tills utbildningen är över. Jag är inne på min näst sista termin nu, vilket innebär att i sommar är jag färdig lärare. Det är skönt och så jäkla skrämmande på en gång. På fritiden tränar jag just nu två gymnastikgrupper för Gymnos här i Falun: F20 och F21. Tjejerna är 10-12 år gamla och vardera grupp tränar två timmar i veckan. Gymnastik ligger mig sjukt varmt om hjärtat eftersom jag själv tränade från det att jag var tre år och slutade när jag var 18. Annars blir det en hel del tid vid både datorn och tvn. Jag älskar tv-serier och att titta på filmer i alla kategorier och genrer. På sista tiden har jag tagit upp ett gammalt intresse igen: att läsa böcker! Det är något jag verkligen älskar, att komma in i en annan värld och bara glömma allt för en stund. Musik är också något som är superviktigt för mig. Speciellt då Ola. Sen 2006 har jag åkt runt i landet för att se och träffa honom. Från Gävle i norr, till Malmö i söder, till Karlstad i väster, till Åland i öster. Han är en fantastisk människa som är värd alla sina framgångar så sjukt mycket! Ja, vad finns det mer att säga om mig?
  • Jag älskar choklad
  • Jag är sjukt rädd för alligatorer
  • Jag har väldigt svårt för att skilja på vänster och höger
  • Jag är galet fumlig och kan ha sönder nästan vad som helst
  • Jag avskyr när andra biter på naglarna
  • Jag har en bucketlist som just nu innehåller 17 punkter, men som alltid kommer att fyllas på
  • Jag har inget bollsinne överhuvudtaget
  • En gång gjorde jag 31 spagathandvolter på rad
  • Jag är en riktig tidsfacist
  • Jag har lätt för att bli arg och ledsen, men sen vänder det lika snabbt igen
  • Folk säger alltid att jag har ett speciellt skratt
  • Jag vill gifta mig inom några år
  • Jag älskar Bad romance med Lady Gaga


Nu känns det som jag fått med mycket om mig, undrar ni något mer så är det bara att fråga! :D


Kommentarer
Postat av: Madeilene

sv: haha ja men eller hur?! nu har man ngt att skriva om trots att man inte har något annat i skallen hehe... sen kan man ju skriva hur mkt lite /mkt om ämnet som man själv känner hehe.. superkul idé :)



tack så mkt :) jag försökte verkligen skriva lite roligare än vad jag annars hade gjort haha.



du hade rolig presentation du med :) mkt rolig lista där på slutet hehe

2010-11-14 @ 18:46:14
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Jenny Järvistö

Heej! :) Vilken spännande lista, får man sno den? :) var ju sjukt smart!:) då kanske man får en liten pusch att börja skriva lite mer vettiga saker än ingenting! ;) Jätte fin blogg iaf! :) Ha det bra! / Kram jenny

2010-12-05 @ 23:23:51
URL: http://jenjar1987.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0