Tiggare hemma hos dig?

Sen jag och Andreas flyttade ihop här i Falun för två år sedan så har vi haft besök av tiggare 4 eller 5 gånger. Jag tycker det är obehagligt som fan. Visst, det är säkert synd om dem, men jag tror ändå att det kan vara något slags lurendrejeri. Som student har jag inte allt för mycket pengar att röra mig med och då vill jag faktiskt lägga de få slantar jag har på mig själv även om det är egoistiskt. Jag har dock faktiskt varit fadderbarn åt en tjej i över 2 år förut, men slutade med det i våras på grund av pengarna. Så fort jag har ett fast jobb så kommer jag självklart börja igen.

Jag brukar faktiskt också vara duktig att skänka mina småpengar till folk som sitter och spelar på gatorna, för det känns inte lika inkräktande på mitt privatliv som när folk kommer hem till mig och tigger pengar. Vad tycker ni om den här frågan? Ska man ha fadderbarn, ge pengar till tiggare på gatan eller till tiggare som kommer hem till en? Varför/varför inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0