En sån där dag...

Idag är en inte jättebra dag. Idag är en dag som jag inte kommer minnas i hela mitt liv. Idag är en sån dag där jag mest tvivlar på mig själv. Jag känner mig som en värdelös flickvän som inte är gosvänlig och är jätteslarvig. Jag känner mig som en dålig kompis, eftersom jag inte tar tag i att höra av mig. Jag känner mig som en dålig människa då jag inte tar tag i det jag borde göra. Jag känner mig helt enkelt dålig och tråkig. För egentligen, var har jag gjort med mitt liv? Inte mycket spännande alls. Jag har aldrig varit utanför Europa, jag har aldrig haft något spännande jobb och jag har inte läst något intressant på högskolan. Det känns mest som jag går runt och bara ÄR i världen, utan att egentligen åstakomma någonting. Jag kommer inte ha ett spännande jobb som ger status och pengar. Usch, idag är alltså en sån dag då ingenting känns bra, men vem vet, imorgon vänder det kanske igen.

Kommentarer
Postat av: stina (löfblad)

vet du, Alex?



jag tror inte det spelar någon roll var i universum du befinner dig, knappt med vilka du är.

det handlar om hur du väljer att uppleva saken, dagen och stunden; ögonblicket just precis nu.



det är lätt att tänka så där,

att "livet skulle vara bra mycket roligare och jag skulle må så mycket bättre ifall jag vore på Nya Zeeland nu" etc,

men



erfarenheter i form av utomlandsresor och andra slags äventyr kan låta som spännande skatter i bagaget,

men det spelar ingen roll ifall du checkar av en Mount everest-bestigning på din "to do before I die"-lista,

ifall du inte är trygg och lycklig i att göra det som den person du är och med grundläggande fina och långsiktiga värderingar.



den enda platsen du kan bli lycklig på är i dig själv.

med dig själv.



men om du känner att du skulle åstadkomma något stort av att åka utanför Europa,

så är det så klart något du ska göra.

tror det handlar om att ha en strävan och ett moralfast mål med dagarna och livet i stort.



lycka är varken något självklart som kommer med födelsen, eller något som går att hitta i antalet mil i de flygplansturer du gjort.



alla är precis lika mycket livets offer.



bygg dig en vision.

lev för att hjälpa andra att leva,

så ska du se att det blir bra till slut.

du är ju fantastisk,

det vet jag.



(träffade massa dalmasar i helgen,

hörde ditt skratt i hjärnan.)

2011-03-30 @ 00:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0