Torsdag!

Igår var en SUVERÄN DAG! Dock var starten inte den bästa... Hahha, jag vet inte vad som hände, men jag typ VAKNADE av att jag hade kastat mig ur sängen och ramlade i dörröppningen! Kul uppvaknande va?! Det konstiga är att jag inte alls fick ont av fallet xD hahaha Nåja, det var rätt kul! hahaha

Vid 6:45 gick jag till bussen, hoppade av vid Willys, tog ut pengar där för att ladda på mitt busskort och sen blev det buss till Svärdsjö. Väl framme i Svärdsjö satt jag och väntade på min handledare ett tag och sen började dagen. Samling först, alltid lika mysigt. Pratade om långa och korta ord och barnen har äntligen lärt sig att tänka mera abstrakt, för i början av terminen sa min handledare att barnen tyckte ordet lok var långt eftersom ett lok är så stort. Men nu har de förstått grejen.
Efter det fick jag och den andra lärarstudenten ta en egen grupp med barn och hjälpa dem när dem arbetade i sina arbetsböcker. Det var jättemysigt och att höra alla deras kommentarer är verkligen heelt klockrena!

Sen hade vi rast, då började jag och min handledare planera lektionerna jag ska ha vecka 13, ska bli riktigt roligt :D Sen blev det arbetsböckerna/läsa/rita innan det blev lunch. Fiskgratäng med potatis och morötter, majs och tomater. Man måste ju föregå med gott exempel när det är mat och ta det allra mesta ;) Vid matbordet hade vi roligt, som sagt barn är riktigt härliga varelser. Efter lunchen gick vi till idrotten, jag och en tjej gick sist för att hålla koll på ledet. Hahaha! Sen var det idrott då och jag blev så himla sugen på att bli gympaledare igen, heeelt sjukt! Nåja, får vänta tills vi kommer närmare Fagersta igen, för det är där jag trivs bäst. :)

När dagen var slut kom Andreas och hämtade mig, så vi åkte och småhandlade lite, har inte orkat storhandla i veckan, fy på oss! Haha, men ska göra det idag, kan vara skönt och göra det på en fredag så man har allting hemma för helgen. Så blev det hamburgare igår och sen slöade jag mest, är ofta helt slut i huvudet efter en dag på förskolan, allting bara yr omkring i huvudet typ xD hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0