Nytt år och en ny blogg

Ja ni! Hej och välkomna till en splitterny blogg. Jag bloggar annars på: http://www.olasknasbollar.blogg.se/ , men vi har beslutat att den bloggen kommer att handla om musik och Ola och den här bloggen kommer jag skriva om min vardag och mina åsikter i olika frågor.

Jag är då en 21årig tjej, bosatt i Falun där jag pluggar till lärare för tidiga åldrar med inriktingen språkutveckling,lek och lärande. Jag har min praktikplats i en förskoleklass och det är nog den åldern på barn jag vill jobba med. Annars så åker jag land och rike runt för Ola, kan läsas mer om det i min andra blogg som jag har med mina två bästa kompisar (länken ovan.) Nu i vår ska jag börja dansa, en dansstil som heter ragga och här följer en beskrivning av den:
"Raggan kommer från Jamaica men har även rötter i afron. En lite kaxig och utmanande dans med svängiga rörelser fulla av attityd som dansas till skön och "groovig" musik. På klasserna får du smaka på ledarens egen blandning, det blir lekfullt, mycket höfter och överkropp, feminint. " 

Det ska bli roligt med en ny utmaning. Jag ska även börja träna regelbundet på friskis och svettis, både på gym och på olika pass och försöka börja dagarna med en morgonpromenad. Helt enkelt ska jag starta ett bättre liv där jag hoppas förlora 15-20 kilo under våren. Detta kommer även följas åt med bättre vanor, där jag ska äta efter tallriksmodellen och undvika godis, dock kommer jag unna mig det emellanåt, men en definitiv ändring ska göras.

Jag bor tillsammans med min sambo, Andreas. I februari firar vi våran 6 årsdag, och i augusti kommer vi ha varit förlovade i 4 år. Under våren funderar vi på flytt. Vi bor nu en bit utanför Falun och vill komma närmare stan. Vi kommer då byta ner oss från en liten 3:a till en stor 2:a, men det känns som att det kvittar, då vi inte ska ha barn än på ett tag ;)

Min familj finns kvar i Fagersta och ofta så saknar jag den lilla staden där man hittar överallt. Men eftersom jag ändå startar ett nytt liv med att träna och så vidare, så ska jag väl försöka gå vidare och göra Falun mer till mitt hem.

Jag vet inte om det finns så mycket mer att säga om mig iaf och jag hoppas att ni som läser kommer att gilla min blogg. :) Vill ni något,så tveka inte över att fråga, jag svarar på allt :)

en bild på lägenheten vill så gärna vill ha:



Puss och kram / Alexandra

ps: jag vet att jag har dålig fantasi med bloggnamnet. Ville egentligen ha "a little faith is all it takes" men det blev så jäääkla kladdigt. ds.

Kommentarer
Postat av: Madde

haha tänkte precis säga, blev det ett namn med alexandra äändå? ;) yey till mig som var först med att kommentera eller? x)

2009-01-02 @ 21:22:02
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Madde

HAHHAHA attan -.- hahaha



ja men äsch ;) det går säkert bra, lätt att komma ihåg om inte annat :)

2009-01-02 @ 22:05:07
URL: http://justmadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0