Dag 13 - den här veckan

Det här har varit en rolig, men samtidigt sorglig vecka måste jag säga..

Måndag: Praktik 8:20 - 14:00. Vi var på luciafirande i gympasalen, vi fikade lussebullar och pepparkakor, vi pysslade lite innan rasten. På rasten var jag med ungarna och körde en lek som heter "Hel/halvspöke" sjuukt kul! Efter rasten gick jag och brände lertomtar i ugnen som ungarna gjort tidigare i veckan. Efter lunchen var det svenskajobb som gällde innan femmorna gick hem och sen engelska med sexorna innan hemgång.

Tisdag: Praktik 8:20 - 14:40. Matte/engelska till rasten. Efter rasten blev det Hel/halvspöke igen innan ungarna drog på slöjd. Jag pluggade lite då innan jag gick och var matvakt i matsalen, hade några väldigt intressanta samtal med ungarna där. Efter lunchen blev det pyssel och motion innan hemgång.

Onsdag: Praktik 8:20 - 14:40. Pyssel på morgonen innan de flesta gick till idrotten. Två stycken stannade dock kvar i klassrummet på grund av förkylning och körde UNO med mig. Jag förlorade ganska stort, kan ha att göra med att ungarna gaddade ihop sig mot mig .. Ett tag satt jag med 55 kort på handen, inte att leka med! När alla kom tillbaka efter idrotten blev det återigen lite pyssel. På lunchen kilade jag iväg och köpte glass som jag lovat att bjuda på när jag slutade. Kom tillbaka med 45 stycken päronsplit som jag bjöd på när vi kollade på Sunes Jul hela eftermiddagen, sjukt mysigt! När dagen närmade sig sitt slut fick jag hålla ett kort tal där jag förklarade att jag skulle sakna dem allihopa och sen fick jag massor med kramar innan alla gick hem. Två tjejer dröjde dock sig kvar och gav mig en julklapp. En ask med chokladhjärtan, jag blev så himla rörd! Riktigt fint av dem. Ville knappt gå därifrån sen, för jag kommer sakna dem så himla mycket. Åkte och storhandlade på vägen hem.

Torsdag: Vaknade vid 10-tiden och käkade frukost innan jag och Andreas begav oss ut på en del ärenden. Hamnade på Slättaskolan igen eftersom jag köpt lax av sexorna för att stödja deras klassresa och glömt den i kylen där. Pratade även lite med ungarna som sa att dem inte haft det lika bra idag när jag inte var där. Sötnosar! Sen blev det en tripp till Högskolan och Stadsbiblioteket innan det blev rapportskrivning och allmänt chill.

Fredag: Vaknade rätt sent och åt frukost innan det återigen blev ärenden: Högskolan IGEN, ÖB och Haraldsbogymnasiet. Efter det blev det återigen rapportskrivning, chill och tvättstuga.

Lördag: Det enda som är planerat är rapportskrivning.

Söndag: Eventuellt en fika med bästa Malin :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0