Ola i melodifestivalen 2010

Fick en kommentar från en tjej som heter Fia där hon ville att jag skulle skriva lite om Olas chanser i melodifestivalen 2010.

Eftersom jag inte har hört låten än så kan jag ju inte direkt uttala mig om den. Upphovsmännen (Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Alexander Kronlund och Ola själv) beskriver den dock som "En modern, röjig, internationell upptempolåt som funkar på vilken topplista som helst i världen." (Citatet är taget från www.svt.se/melodifestivalen)

Jag tror själv att Ola kan ta sig till final den här gången. Han har blivit mer folkkär genom Diggilooturnén under sommaren och efter vinsten i körslaget så tror jag ingenting är omöjligt. Samtidigt så är det viktigt att inte tro att Ola kommer kunna "jogga" till finalen. Det krävs ett fenomenalt framträdande för att slå alla andra duktiga artister som också kommer att delta i Örnsköldsvik. Det gäller även att alla som gillar Ola och Olas låt faktiskt RÖSTAR och inte bara sitter hemma och tror att han kommer gå vidare även om just du inte röstar. Varenda röst är viktig när det väl drar ihop sig till den 6:e februari.

Efter att ha följt Ola sen våren 2006 så tycker jag verkligen att han är värd en plats i finalen i globen och sen kanske skrälla med en seger. Ola kämpar verkligen för sin musik och hans väg till framgång har inte alltid varit en dans på rosor. Jag vill verkligen att han ska få visa för alla kritiker att han faktiskt kan och inte är bara någon dussinartist.

Jag tror på dig Ola, men det vet du. Jag står alltid vid din sida och jag ska göra allt som står i min makt för att du ska få stå i globen i mars!


Snyggaste bilden på oss! Har aldrig sagt att någon av oss är normal ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0