Vad gör man när självförtroendet dalar? - jag har listan ;)

Det händer mig emellanåt. Jag känner mig fet,ful och äcklig och undrar verkligen hur folk kan tycka om en sån person som mig. Jag tänkte då komma med lite tips till er som läser och något ni kan ta till er när livet bara känns sådär värelöst.

- tänk att det finns faktiskt INGEN som är som dig. just DU är unik och därför ska du tycka om dig själv.

- försök komma på saker du faktiskt gillar hos dig själv och fokusera på dom den där dagen du känner dig nere.

- titta på en bra film eller en bra tv-serie. A cinderella story, raise your voice och 27 dresses funkar alltid för mig.

- ibland kanske man måste gråta också, för att lyckas släppa det dåliga, så sätt på en riktig snyftare som dagboken och a walk to remember och gråt ur dig alla tårar.

- tänk: jag kanske inte gillar mig själv just nu, men det finns det många andra som gör.

- försök ge dina kompisar komplimanger, eller skicka iväg ett sms till någon du inte pratat med på länge. Förhoppningsvis blir den personen glad och då blir du själv glad över att du lyckades få någon annan att må lite bättre.

- unna dig själv något. Ett långt och lyxigt bad eller kanske lite choklad? Det du själv som vet vad du mår bäst av.

- sätt på din favoritmusik, tänd ljus och kryp upp i soffan eller ner i sängen och försök minnas alla lyckliga stunder du varit med om och tänk att de faktiskt kommer komma igen. Titta även igenom gamla foton så du verkligen minns allting.

Hoppas att jag kan hjälpa någon som inte är på topp just nu med mina tips. :)



se, jag kanske inte är världens vackraste och smalaste människa, men jag försöker tycka om mig själv så gott det går ändå! :)

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag vet,vi känner inte varandra så jätte jättebra,och jag vill börja prata med dig meer :(.

Tycker du verkar vara en så otroligt härlig person,så snäll,verkar verkligen bry sig om alla och vill att alla ska må bra,tror nog att du är rätt rolig med :D OCH du vågar säga vad du tycker,och står för det! :) inte alla som gör det? så det är också en grej som är bra med dig :)

Ha det så bra nu :) kram kram

2009-01-03 @ 23:25:16
Postat av: Sofia

Gumman, verkligen jättebra skrivet.. Funderar precis över samma saker jag ibland, och filmerna är precis dem jag tar till hjälp! :) miss you!

2009-01-04 @ 00:33:00
URL: http://fidelido.blogg.se/
Postat av: Camilla

BRA skrivet, hmmd et borde jag tänka på ..

Jag är alltid ful! -.-

Men du är bra alex :)

2009-01-04 @ 10:54:58
URL: http://klokacamilla.blogg.se/
Postat av: Deniesé

Alex du är vacker som du är! :)

Och tack för tipsen, en sån som jag behöver verkligen de här tipsen!

2009-01-04 @ 11:39:26
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0