städa och packa.

Sen den 18:e december har jag varit hemma hos mamma och pappa. Tagit det lugnt och jobbat och sådär, men på måndag är det dags att återvända hem till Falun och det betyder att jag måste städa och packa ihop alla kläder och julklappar jag har fått.
Dom som känner mig kanse vet att ordning oftast inte är min starka sida. Visst, jag kan städa och ha ordning, men det är verkligen väldigt sällan och jag är och kommer nog alltid vara en slarvmaja. Men det är en sida hos mig själv jag ska försöka förbättra nu, eftersom jag vill bli en bättre människa.

Lite tips när man städar (och packar) då:

- Sätt på musik som just DU gillar
- Försök organisera dig, börja på ett ställe och gör KLART där innan du går vidare
- Dansa och sjung gärna med, det känns så mycket lättare då
- Tänk på hur skönt det kommer kännas efteråt
- Belöna dig själv när du är klar, en bra film eller kanske lite choklad?
- Du städar för din egen skull, inte för någon annans, så när du är nöjd så får det räcka, riktiga kompisar kan faktiskt komma in även om det är lite stökigt.
- Gör gärna en lista och pricka av när du är klar med något, då kommer du se hur det går framåt för dig :)
- Släng sånt du inte använder, annars ligger det bara och samlar damm och du får städa ännu mera.

Nu när ni har fått lite tips av mig så jag sätta igång och sen ska jag krypa upp i sängen en stund med "sanningen om gömda" :) ha en fortsatt trevlig lördag så hörs vi om några timmar :)

Puss och kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0