Artighet

Är väl inte direkt någon som existerar i min generation. Inte ofta killar(eller tjejer heller för den delen) håller upp dörren när man kommer eller låter någon gå före i busskön.
I onsdags när jag åkte hem ifrån skolan var det några utbytesstundenter som också stod och väntade på bussen. Jag tänkte kliva på sist av alla, eftersom jag kom till bussen ganska sent. En av dessa killar sa då: "after you,please" och log. Är väl inte direkt något man skulle få uppleva av svenska killar, okej, man kan inte dra alla över en kam, men det är så jag tror iaf.

Varför kan man inte vara lite artig för? vad förlorar man på det egentligen? Alla är vi människor, så ett litet leende eller låta någon gå före en i busskön eller vart som helst kan faktiskt förgylla en annan människas dag!

Kommentarer
Postat av: Deniesé

Oh, alltså sånna finns de ju knappt i Sverige!

Ja har oxå stött på ett par från andra länder som låter en gå föra o ha sig, ja förstår inte vad som är så svårt att va artig på det sättet, eller bara hålla upp dörren för någon annan.

Det är väldigt sällsynt!

2009-01-19 @ 18:19:13
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Victoria

Jag förstår precis hur du menar!

Sen tycker jag det är tråkigt om man själv väljer att t.ex hålla upp dörren åt någon och dem knappt tittar på en.. Synd att det ska behöva vara så

2009-01-19 @ 23:11:05
URL: http://vicitoriiaa.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du har så rätt!

2009-01-21 @ 08:49:31
URL: http://ruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0