En mycket rolig helg i Göteborg!

Har inte hunnit eller orkat blogga något under helgen, sorry för det, får dra hela historien här istället! :D

Fredag:

Tåg till Borlänge först, byte till vad jag trodde skulle vara ett riktigt intercity tåg som jag skulle åka med ner till Sala, det var dock ett litet regionaltåg med två vagnar och alldeles för mycket folk. Jag lyckades iaf sno åt mig en plats mellan vagnarna och där satt jag rätt bra. Byte i Sala vidare mot Västerås där jag fick vänta på Pernilla i typ tio minuter och jag höll typ på att missa henne 8-) hahaha, såg inte att det var hon, snacka om att vara trött eller nåt xD hahaha
Sen strulade såklart våra tågbiljetter vi skulle hämta ut, så det var bara att gå ner till kundtjänst så dom fick skriva ut nya biljetter till oss. Sen hoppade vi på tåget och blev såklart stående i Köping i typ en halvtimme, det var något fel på en broms, så det var nog tur att SJ åtgärdade det. Tågresan ner var riktigt seg, vi ville kolla på film, men det fanns inga eluttag, kasst! Istället lyssnade vi mest på musik och halvsov, så det var också ganska nice. Framme i Gbg letade vi oss fram till vårat hotell som vi hittade typ på en gång, en applåd till oss ;) (dock låg hotellet typ 150 meter från centralen, men det behöver vi inte låtsas om) vi fick ett bättre rum än vi hade bokat på hotellet för samma pris, det var trevligt ;)
Tog hissen upp till tredje våningen och letade oss fram till vårat rum, längst in i ett hörn. Först fick vi inte upp dörren, vi är inte vana med nyckelkort, det ska vara vanliga hederliga nycklar xD hahaha, till slut kom vi in iaf, och då såg vi ett gaaalet fint rum! :D Först fick vi inte igång strömmen heller 8-) hahah, världens mest världsvana människor, som pernilla sa: "vi ska nog inte bo på hotell, vet inte hur någonting funkar" men till slut kom vi även på den funktionen, man skulle sätta nyckelkortet i någon hållare xD hahaha, go us!

Vi började direkt kolla på film, 27 dresses blev det! Vi pausade mitt i filmen och gick iväg till mcdonalds i nordstan och köpte med oss mat till hotellet och fortsatte kolla på filmen. Sen blev det let's dance och efter det åkte vi iväg till scandinavium för att säga hej till Adam. Tog en stund innan han kom ut, då i sällskap med en annan kille, han såg oss inte först för vi stod lite gömda, så vi fick ropa på honom och när han fick syn på oss sken han såklart som en sol ;) hahaha! Vi stod och pratade en liten stund och blev presenterade för hans danskollega Fredrik innan dom traskade iväg till sitt hotell och vi tog spårvagnen till vårat. Där kollade vi på Mitt liv som popstjärna innan det var dags att sova och ladda inför nästa dag :)

Lördag:

Klockan ringde halv nio och då snoozade vi en stund innan vi gick och åt frukost. Den var riktigt god, vi satt nästan en timme och åt massor. Sen gick vi upp till vårat rum och kollade på raise your voice, Pernilla somnade efter en kvart typ och jag halvsov mig igenom den också ;) Haha, men det var mysigt! Vid halv tolv började vi göra oss iordning, jag duschade och så sminkade vi oss och grejade. Kvart i ett gick vi till spårvagnen och åkte till scandinavium där vi skulle hämta ut våra biljetter. Såklart strulade det också. Vi skulle hämtat ut dom på scandinavium den 4:e februari, jaha, tänkte vi? hur hade dom tänkt sig det? att vi skulle åka ner till gbg, hämta biljetterna och åka hem för att åka ner till gbg två dagar senare? nej tack liksom. Vi fick dock bättre platser, på rad 7, med 6 platser emellan. När vi kom in så fick vi först sitta en bit ifrån varandra tills det kom en mamma med sina barn som gärna ville byta plats, så helt plötsligt satt jag och Pernilla brevid varann ändå, det var nice! :D Genrepet började och alla låtarna var helt okej, utom Caroline.... Jag tål inte den människan och inte den låten, men men. Adam dansade såklart bäst ;) hahaha! Caroline blev såklart lottad till att få sjunga igen så vi fick genomlida den hemska låten ännu en gång...

Efteråt gick vi ut och väntade på Adam, tänkte säga hej och lycka till inför kvällen bara. Han kom efter en stund och frågade om vi ville följa med honom på stan, han skulle handla en grej och om vi skulle gå och äta någonstans sen, såklart vi ville det, så vi började traska in mot stan. Helt plötsligt stannade vi och började leta efter affärer, jag och Pernilla frågade Adam vart vi var, han tittade lite frågande på oss och sa: "det är avenyn" hahaha, snacka om noll koll från oss 8-) vi sprang iaf runt i alla möjliga butiker innan adam hittade något som dög... Hahha, det var en rolig shoppingtur iaf!
Sen tänkte vi äta på subway, men det var fullt med folk där, så vi gick en bit och hittade en mysig thairesturang där vi gick in och skulle äta... Hahhahaha, tog väl 15 minuter innan vi ens lyckades få ihop en beställning, vi skrattade nämligen alldeles för mycket innan xD hahaha

(kommer ett till inlägg imorgon, för nu ska jag och Andreas kolla på Arkiv X, äta ben and jerrys glass och fira att vi faktiskt har varit tillsammans i 6 år idag! :D)

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Erica

Ja det är klart. Men ska nog göra klart "finliret" imorgon har jag tänkt.

Om det är dåligt då äre för att det är min första riktiga artikel :P. hehe.

Skickar det till dig så snart det är klart ;D.

2009-02-08 @ 23:17:02
URL: http://peattersson.blogg.se/
Postat av: Deniesé

Åh va roligt ni verkar ha haft det!

haha Ni kanske borde bo på hotell oftare så ni vet hur de fungerar ? ;)

2009-02-09 @ 09:34:27
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0